مقاله های آموزشی

تاریخچه شرکت پتزل

[ad_1]

در اوایل سال ۱۹۳۰، فرناند پتزل فرانسوی، در سن هفده سالگی دنیای غارنوردی را کشف کرد. او که یک مغازه مکانیکی داشت، خیلی سریع شروع به تجسم شیوه ها و تکنیک های غارنوردی کرد، که در آن زمان یک رشته تازه به حساب می آمد. پتزل در مغازه خود و بعد از ساعت کاری، شروع به ساخت محصولات و سیستم های غارنوردی برای خود و دوستان غارنوردش کرد. هدفش یک چیز بود: غلبه بر موانع زیرزمینی و تونل هایی که قبلا غیرقابل دسترسی بودند در یکشنبه پیش رو!
او و دوست غارنوردش پییر چوالیر، اختراعات خود را در دهه چهل تکمیل نمودند و با همکاری هم توانستند رکوردهای تازه ای در دنیای غارنوردی از خود به جای بگذارند. آنها برای اولین بار بیش از ۶۰۰ متر در دل زمین نفوذ کردند و این کار را نه با نردبان های ثابتی که در آن زمان استفاده می شد، بلکه با طناب های نایلونی انجام دادند. ابزارهای صعود از اختراعات مورد توجه آنها در سالیان بعد بود.
در دهه پنجاه، فرناند پتزل هدایت یک تیم غارنوردی در فرانسه را عهده دار شد و او و تیمش برای اولین بار تا عمق ۱۱۲۲ متری زمین پیش رفتند. به این ترتیب فرناند پتزل به عنوان یک اسطوره به بخش مهمی از تاریخ غارنوردی جهان تبدیل شد. این باعث نشد او دست از ساخت محصولات جدید و بهبود محصولات قبلی در این زمینه بردارد. ابزارهای صعود جدید، و کمی بعد در دهه هفتاد میلادی ابزارهای فرود، باعث شد طناب ها به طور کامل جایگزین نردبان ها شوند. این نوآوری خیلی زود جای خود را در ورزش، امداد و کمی بعد در صنعت پیدا کرد و مورد استقبال قرار گرفت.
در سال ۱۹۶۸، فرناند پتزل تولید انبوه محصولات خود را در محل مغازه اش آغاز کرد. سپس در سال ۷۰ به همراه پسرانش پییر و پاول، تولیدات خود را به سمت تجهیزات کوهنوردی گسترش دادند. پس از اختراع چراغ های روشنایی برای غارنوردی، تیم اولین هدلامپ برای کوهنوردی را نیز تولید کرد. این آغاز راه ماجراجویی برند پتزل بود.

 

برداشت از وبسایت شرکت پتزل

[ad_2]

لینک منبع

سایت ساز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا