اخبار کوهنوردی جهان

کوهنوردان ایرانی در راه هیمالیا

به نقل از گزارش های واصله سه نفر از کوهنوردان ایرانی در فصل جاری قصد صعود به سه قله هشت هزار متری در منطقه هیمالیا را دارند.

سعید میرزایی به سمت دائولاگیری

سعید میرزایی در روز پانزده فروردین به قصد صعود دائولاگیری، هفتمین قله مرتفع جهان به ارتفاع ۸۱۶۷ متر عازم کشور نپال شد. وی صعود قلل لوتسه و ماناسلو را بدون اکسیژن کمکی در کارنامه خود دارد. از حامیان این کوهنورد برای صعود جاری می توان به شرکت کایلاس اشاره کرد.

مرتضی رمضانی و تلاش برای صعود ماکالو

مرتضی رمضانی از کوهنوردان شهر دماوند با هدف صعود به قله ماکالو، چهارمین قله مرتفع جهان به ارتفاع ۸۴۸۵ متر در تاریخ ۱۹ فروردین ۱۴۰۰ عازم کشور نپال شد.

مرتضی رمضانی، رییس اسبق هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان تهران بوده است. از سوابق این کوهنورد با تجربه می توان به صعود قلل لوتسه، گاشربروم۲، لنین  و خانتنگری اشاره کرد.

امین دهقان در راه اورست

امین دهقان، کوهنورد اصفهانی با هدف صعود به قله اورست در بیستم فروردین ۱۴۰۰ راهی کشور نپال شد. وی در سال ۲۰۱۹ توانست قله ماناسلو، هشتمین کوه بلند جهان را صعود کند. وی هم اکنون در کاتماندو پایتخت نپال به سر می برد. از دیگر صعودهای برون مرزی او می توان به قله لنین در سال ۱۳۹۷ و آکونکاگوآ اشاره کرد. امین دهقان همچنین کتاب صعود به بام قاره اروپا و بام قاره افریقا را به رشته تحریر درآورده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا