گزارش برنامه

به نام خدا

باشگاه کوهنوردی چکاد مشهد

⛰صعود یکروزه قله بینالود از منطقه فریزی (مسیر شمالی)⛰

چون کوه استوار و چون دریا آرام و چون آب زلال و پاک که همه رازهای آفرینش هستند.

🗓 تاریخ اجرا: ۳۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰

🌧🌞🌤آب و هوای منطقه در زمان اجرای برنامه:
آفتابی و همراه با وزش باد ملایم

گزارش صعود:
روز جمعه ۳۱ اردیبهشت ماه ساعت ۴:۱۰ صبح با یک دستگاه مینی بوس عازم منطقه فریزی شدیم. در ساعت ۷:۰۰ به انتهای دره سیب رسیده و پس از آماده شدن اعضای تیم، دوستان گرد هم آمدند و معارفه ای برگزار شد و ارکان تیم مشخص شدند.
در ساعت ۷:۱۰ حرکت را آغاز کردیم و پس از ۱ ساعت پیمایش در ساعت ۸:۱۰ به جانپناه ایمانی رسیدیم. پس از استراحت کوتاهی توسط همنوردان عزیز و گرفتن عکس با جانپناه در ساعت ۸:۲۰ به ادامه مسیر پرداختیم. در طول مسیر پیمایش تا جانپناه مدرس مطالبی در خصوص تعاریف کوهپیمایی به دوستان یادآوری شد. و در ادامه مسیر سعادت دیدن هیمالیانورد خوب کشور و شهرمان جناب آقای جواد نوروزی را پیدا کردیم و از ایشان خواستیم عکس دسته جمعی با گروه بگیریم. در ساعت ۱۰:۲۷ به جانپناه مدرس رسیدیم.در جانپناه مدرس پس از صرف مختصر تنقلاتی و خوردن آب ساعت ۱۱:۰۷ به سمت قله رهسپار شدیم. در بین راه لکه های کوچکی از برفچال هنوز باقی بود که در آن گرمای روز حس خنکا به همنوردانمان میداد. بعد از گذشتن از دره منتهی به قله در ساعت ۱۲:۵۰ به قله بینالود رسیدیم و در آنجا پس از گرفتن عکس تیمی و عکس تک دوستان زمان برای صرف نهار داشتیم و تا ساعت ۱۳:۵۰ دوستان به استراحت و گرفتن عکس سپری کردند. پس از استراحت در قله به سمت جانپناه مدرس پایین آمدیم حدود ساعت ۱۴:۵۵ در جانپناه بودیم و دست و رویی شستیم با آب چشمه نزدیک جانپناه و در مسیر برگشت به خاطر تنوع ابرهای آسمان توضیحات مختصری در این خصوص به دوستان داده شد و دوستان نیز مشارکت کردند. و جهت پایین آمدن با شیب ملایم تر و همچنین به دلیل آفتاب روی مسیر برگشت مسیر دره فرعی منتهی به ابتدای شروع کار انتخاب شد و در ساعت ۱۸ به محل پارک مینی بوس رسیدیم. و به سمت مشهد عزیمت کردیم. در مسیر جاده به دلیل ترافیک و ازدحام بیش از حد خودروها ساعت ۱۰ به مشهد رسیدیم. ولی در بین مسیر به همت و بزرگواری ۲ نفر از دوستان آقایان جعفر قانعی و آقای مهدی پنج تنی دوستان دوغ و بستنی مهمان شدند.😋
جا دارد اینجا از تمام دوستانی که بی دریغ به همنوردان خود در این برنامه یاری رسوندن و همچنین از تمام عزیزانی که در این برنامه با وجود کم و کاستی هایی صبوری فرمودند. تقدیر و تشکر کنم.🙏
با سپاس فراوان از زحمات بی دریغ سرکار خانم حسن نژاد مدیریت محترم باشگاه کوهنوردی چکاد بخاطر همه زحماتی که برای فراهم شدن شرایط اجرای برنامه ها می کشند.
از جناب آقای مهدی مهدویان عقبدار صبور و مسئولیت پذیر و همچنین جناب آقای علی محروقی میاندار و عکاس و خانم زوهانی برای گرفتن عکسهای خوب برنامه کمال تشکر را دارم.
از حضور تک تک دوستان و همنوردان عزیز در برنامه که ما را در اجرای بهتر آن یاری کردند سپاسگزارم.