مقاله های آموزشی

معرفی وب سایتهای هواشناسی کوهستان

اطلاع دقیق از شرایط هوا در کوهنوردی، اسکی و سایر ورزشهای کوهستانی و فضای باز اهمیت حیاتی دارد. فعالیت در شرایط بد آب و هوایی می تواند میزان خطر را به طور تصاعدی افزایش دهد. از طرف دیگر داشتن اطلاعات از آنچه که ممکن است پیش رو باشد، باعث میشود که آمادگی کافی برای مواجه با شرایط داشته باشید. در ادامه به معرفی بعضی از بهترین وب سایتها در حوزه هواشناسی خواهیم پرداخت.

وب سایت های هواشناسی

Mountain-forecast

می توان گفت که در حال حاضر در کشور ما مشهورترین وب سایت در هواشناسی کوهنوردی مونتین فورکست است. این وب سایت با پوشش بیش از ۱۱۳۰۰ قله در نقاط مختلف جهان این امکان را به شما می دهد تا از شرایط جوی، فریزینگ لول، جهت و میزان باد اطلاع یابید. برای اکثر قلل در این وب سایت به اطلاعات پنج روز آتی اشاره شده است.

مرتبط: هواشناسی دماوند در مونتین فورکست.

meteoexploration

دیگر سایتی که به پوشش هواشناسی قلل اختصاص دارد متئواکسپلوریشن می باشد. در این سایت نیز برخی از قلل ایران مانند دماوند، علم کوه پوشش داده شده اند. در این وب سایت نیز می توانید پیش بینی ۵ روزه از قلل را داشته باشید.

مرتبط: پیش بینی وضعیت هوای علم کوه در متئواکسپلوریشن

Snow-forecast

وب سایت اسنوفورکست بر روی هواشناسی پیست های اسکی متمرکز است. در این جا می تواند به پیش بینی آب و هوای پیست های مختلف جهان از جمله پیستهای ایران دسترسی داشته باشید. یکی از تفاوتهای این سایت این است که در اکثر موارد پیش بینی شش روزه ارایه می دهد که یک روز از سایت های دیگر بیشتر می باشد.

مرتبط: پیش بینی وضعیت هوای پیست های اسکی ایران در اسنوفورکست

accuweather

در این وب سایت می توانید به وضعیت هوای شهرهای مختلف دسترسی پیدا کنید. هرچند که آکو ودر را نمی توان یک وب سایت تخصصی ورزشی در نظر گرفت، اما با چک کردن هواشناسی شهرهای نزدیک به مناطق کوهستانی می توانید تخمینی به دست آورید.

windy

سایت ویندی هم یکی از محبوب ترین و شاید گفت دقیق ترین مراجع پیشبینی هوای شهرها و مناطق کوهستانی جهان است. شما در ویندی می توانید با خطای کم هر نقطه از جهان اعم از شهر، کویر،کوهستان را روی نقشه پیدا کنید و هوای ۱۰ روز آینده آن را بررسی کنید. نسخه اپلیکیشن ویندی هم در دسترس همگان است.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا