مقاله های آموزشی

تاریخچه شرکت سالامون

سالامون  شرکت فرانسوی تولید کننده محصولات ورزشی است که در سال ۱۹۴۷ توسط «فرانسیس سالومون»، همسر و پسرش «گئورگی» در شهر «انسی» فرانسه تاسیس شد  سالامون در سال های ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۵ میلادی توسط شرکت مشهور آدیداس اداره می شد و از آن زمان تا به حال، از زیرمجموعه های Amer Sports به شمار می رود‏.

در سال ۱۹۹۷ شرکت سالامون توسط شرکت مشهور آدیداس خریداری شد سپس در ۲ مه ۲۰۰۵ به قیمت ۴۸۵ میلیون یورو به شرکت فنلاندی امر اسپورت واگذار شد.مدیر کنونی سالامون (Heikki Takala) است.دفتر مرکزی آن در شمال آمریکا و در شهر (ogden) قرار دارد.

سالامون در طول ۶۵ سال ابداعات و ایده های نوآورانه گسترده ای در زمینه تجهیزات کوهنوردی از جمله کفش و اسکی و لوازم و پوشاک مورد نیاز کوهنوردی به‌وجود آورد و توانست خود را در این زمینه مطرح کند. همچنین این شرکت یکی از پیشگامان طراحی و تولید تجهیزات ورزشهای زمستانی و برفی است. یک تجربه زمستانی عالی را میتوان با محصولات گرم و راحت سالامون داشت!

سالامون محصولات گوناگونی برای ورزش های مختلفی مانند کوهنوردی، اسکی،اسنوبرد، پیاده روی، گلگشت برای بیش از ۴۰ کشور در ۵ قاره تولید می کند و بیشتر محصولات خود را بر کوهنوردی و راه رفتن در مناطق سخت و نا هموار ساخته است که این یک ویژگی برای سالامون است و بیشتر مردم در جهان این برند مطرح را با کوهنوردی و مقاومت بالای آن می شناسند. شرکت های وابسته به شرکت سالامون Bonifire و Mavicهستند که Bonifire شرکت تولید کننده اسنوبرد و Mavic شرکت فرانسوی تولید کننده دوچرخه است.

از ویژگی های محصولات سالامون می توان به ویژگی Contagrip زیره کفش ها که آنها را در مقابل تمامی شرایط ناهموار زمین مساعد می کند و می توان و در هر شرایطی بدون نگرانی از لغزندگی از آنها استفاده کرد.

خانواده سالامون فروشگاه جوشکاری خود را در سال ۱۹۴۷ در شهر زادگاه خود انسی (شهری در فرانسه)، برای تولید تیغه های اره باز کردند. آن ها به سرعت تجهیزات خود را برای ساختن لبه های استیل در اسکی و فیکس (فیکس وسیله ای است که به چوب اسکی پیچ شده و کفش ها در آن قفل می شود و در صورت لزوم باز می شود تا از پیچ خوردگی، شکستن و یا دررفتگی جلوگیری کند)، بهبود دادند. در سال ۱۹۵۷۷ اولین محصول سالامون “le lift” ساخته شد و جانشین نوارهای فیکس چرمی سنتی گشت.

در سال ۱۹۶۶ سالامون اولین فیکس های اسکی با پاپوش لاستیکی خود آزاد کن را اختراع کرد. فیکس های سالامون اولین بار در بازی هایالمپیک مورد استفاده قرار گرفت.

۱۹۷۲ سالامون اولین سازنده فیکس در بازار شد برای اولین بار، به تنهایی بیشتر از یک میلیون جفت در سال به فروش رساند.

ساختن لبه های اسکی تنها کار آن ها بود تا اینکه در سال ۱۹۷۹ کفش های اسکی SX90 معرفی شدند. چوب اسکی یک دهه بعد آمد. در همین سال آلپاین سالامون بازار را در دست گرفت و یک موفقیت عالی به دست آورد.

بعد از تحقیقات پنج ساله، سری sx از کفش اسکی در اوایل دهه ۱۹۸۰ معرفی شد. این کفش نتیجه همکاری با طراح فرانسوی راجر تالون بود.

 شرکت تیلور مید، سازنده تجهیزات گلف، در اواسط دهه ۱۹۸۰ توسط شرکت سالامون خریداری شد.

در فصل زمستان، از سال ۱۹۷۹ تا۱۹۸۰، کفش سالامون با سیستم نورودیک و گروه فیکس به سوئد و فرانسه عرضه شد.

کفش اسکی SX91 نتیجه همکاری با طراح جوان، Roger Pitiot در سال ۱۹۸۴ به بازار ارائه شد. کفش شامل ابداعات جدیدی مانند کنترل  کشویی رو به جلو بود.

در سال ۱۹۸۵ سالامون اولین مقر خود را در Metz Tessy، انسی برقرار کرد. فروش سالامون به ۲۵۰ میلیون یورو رسید.

تا سال ۱۹۹۰ سالامون 10 میلیون جفت از کفش آلپاین و بیشتر از پنج میلیون جفت کفش XC از زمان شروع عرضه این کفش ها به بازار ، ۱۰ سال پیش فروخته است. سالامون اولین اسکی خود را ۹۰۰۰۰ دلار عرضه کرد.

در سال ۱۹۹۲ سالامون با ارائه کفش های کوهنوردی وارد ورزش های تابستانی شد. چوب اسکی های سالامون در اولین المپیک، آلبرت ویل، به نمایش گذاشته شدند.

در سال ۱۹۹۷ با تولید انواع تخته ها، فیکس ها و کفش ها، سالامون تجهیزات کامل اسنوبورد را راه اندازی کرد. در همین سال، شرکت ادیداس، گروه سالامون که متخصص در تولید لوازم اسکی بود را به دست آورد.

در سال ۲۰۰۱ Rair Race، اولین کفش  XA به بازار رسید و همچنین تولید پوشاک زمستانی با تکنولوژی Softshell راه اندازی شد.

در سال ۲۰۰۵ آمر اسپورت سالامون را خرید. سالامون اکنون بیش از ۲۰ میلیون جفت از فیکس های XC از زمان راه اندازی آن در ۲۵ سال پیش  فروخته است.

در سال ۲۰۰۸ کلین جورنت با استفاده از محصولات سالامون، مسابقه دو مسافت طولانی را برد و رکورد جدیدی به ثبت رساند. ( ۲۰ ساعت برای ۱۷۰ کیلومتر)

در سال ۲۰۰۱۱ سالامون خط تولید Quest Boots  را راه اندازی کرد. کفش  یک سراشیبی بی نظیری دارد که عملکرد ” پیاده روی” را بهبود می دهد.

Emeli Forsberg با استفاده از محصولات سالامون، قهرمان المپیک اسکای رانینگ (sky عبارت است از دویدن در ارتفاع بیش از ۲۰۰۰ متر. جایی که درجه سختی حدود بیش از ۱۱ درجه نباشد و شیب آن بیش از ۳۰۰ درجه باشد که می توان آن را “دوی کوهستان” نامید.) شد.

سالامون لگوی خود را عوض کرد.

 درسال ۲۰۱۵ سالامون با طیف وسیعی از ورزشکاران همکاری گسترده ای داشت تا به آسانی به کوهستان بروند. سالامون با تولید X ALP  بهکوهنوردی برگشت.

کسب و کار شرکت سالامون در زمینه های ورزش های زمستانی، کفش و پوشاک به صورت جداگانه پیش می رود. Heikki Takala ، مدیرعامل شرکت مادر ، آمر اسپورت، و مقر آن در هلسینکی (فنلاند) است. شرکت سالامون در آمریکا در Ogden در یوتا واقع شده است

شرکت های دیگر متعلق به نام تجاری سالامون عبارتند از Mavic و Bonfire

گروه سالامون محصولات گوناگون برای ورزش ‌های کوهنوردی ، اسکی، اسنوبورد،  پیاده روی در بیش از ۴۰ کشور و در پنج قاره، ارائه می‌دهد.سالامون مرکز طراحی خود را در انسی فرانسه مستقر کرده است.

منبع: osport

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا