گزارش برنامه

به نام خدا
باشگاه طبیعت‌گردی و کوهنوردی چکاد مشهد

پیمایش دره منحصر به فرد خلیل آباد کاشمر

سپاس خداوند را که کوهستان و طبیعت را آفرید تا قرار دل های بی قرار ما باشد.
🗓تاریخ اجرا :۶ الی۷خرداد
کل مسافت پیمایش ۳۳کیلومتر
⏰طول زمان برنامه؛۱/۵روزه(۳۱ساعت)

گزارش پیمایش ..
روز پنج شنبه ۶ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۵ عصر از مشهد به مقصد کاشمر و سپس خلیل آباد حرکت کردیم
سپس در حدود ساعت ۱۰:۱۵دقیقه به روستای نصر آباد خلیل آباد در اقامت گاه بوم گردی خاله خورشید که هماهنگ شده بود رسیدیم
خوشبختانه اقامت گاه مکان بسیار زیبا، دلنشینی بود و آقای رضایی وخانم ایشان پذیرایی چای بسیاردبشی از گروه داشتند.
در ادامه بعدازصرف چایی و شام هماهنگی های لازم برای اجرای برنامه فردا را انجام دادیم و توضیحاتی راجع به ساعت حرکت ،لوازم مورد نظر ،طریقه حمل ،مسیر پیمایش و بطور کل اجرای برنامه به دوستان همنورد داده شد.
ساعت ۴:۳۰ دقیقه صب روز جمعه پس استراحت دوستان بیدار شدن و بعد از جمع آوری لوازم و گذاشتن در داخل مینی بوس از اقامتگاه خارج شدیم و به سمت دره حرکت کردیم .از اقامتگاه تا پایان مسیر ماشین رو حدود هفت یا هشت کیلومتر بود .سپس بعد از پیاده شدن از مینی بوس و هماهنگی های لازم با راننده برای تایم برگشت شروع به پیمایش مسیر صعود در سیاه کوه(نام کوه مسیر پیمایش ) نمودیم.
ابتدای پاکوب مسیر صاف و آسانتر بود اما در ادامه مسیر سنگی و چالشی میشد .باتوجه به اینکه عده‌ای از دوستان تابه حال کوهپیمایی نداشتن کمی حرکت کند شد .رفته رفته مسیر چالشی و دست به سنگ میشد که هیجان خاص خودش را برای همنوردان داشت.سپس پس از حدود دوساعت پیمایش چالشی به منطقه (تغار) که در امتداد پیچ رودخانه قرار گرفته برای صرف صبحانه توقف کردیم.
ادامه مسیر ما دوراه داشت بایستی در جهت موافق آب از دره می‌بود اما باتوجه به مشهور بودن آبگرم خلیل آباد و خاصیت درمانی و زیبایی مسیر شوق بیشتری به ما داد تا از دره در مسیر خود به سمت حوض های آبگرم راه را ادامه دهیم که حدود یک ساعت به برنامه ریزی ما برای پیام پیمایش اضافه تر میشد. (به خاطر برنامه ریزی دقیقی که انجام داده بودم میشد ب پیمایش آبگرم هم رسید )
سپس بعداز پیمایش حدود چهار تا پنج کیلومتر از مسیر کوه به حوض های آبگرم رسیدیم که زیبایی و گرمای آب خستگی راه برطرف کرد .سپس بعد از بیست دقیقه آبتنی و استراحت مسیر خود را برای برگشت به سمت دره (زو)ادامه دادیم که همان پنج کیلومتر پیمایش رابرگشتیم .
اول مسیر دره توقف پنج دقیقه برای توضیحات مسیر طریقه حرکت .و وکیوم لوازم داشتیم و بعد به مسیر خود در امتداد رودخانه ادامه دادیم که پس از سپری کردن چند کیلومتری کم کم دره تنگتر و از روان بودن آب رودخانه کاسته میشد .ارتفاع دره و مسیر آب . آب بندهای زیبا و سرسبزی مسیر واقعا منحصر به فرد بود.
سپس بعد از حدود پنج ساعت پیمایش در داخل دره و عبور از حوضچه های طبیعی ،تنگ راه های زیبا آبشارهای هرچند کوتاه اما چالشی ،تخته سنگ های بزرگ و صیقلی به پاکوب برگشت به سمت مینی بوس رسیدم .در طول مسیر واقعا لذت و شادی خاصی در نگاه همنوردان می‌دیم با اینکه مسیر پیمایش سخت و خطرناک بود اما با همکاری . حمایت همدیگر از همه اون مسیرهای سخت عبور کردیم .ازاول پاکوب تا محل استقرار مینی بوس حدود نیم ساعت پیمایش در خط الراس قله کوتاهی داشتیم که در حدود ساعت ۲:۱۵دقیقه به شروع مسیر پای مینی بوس رسیدیم .و سوار مینی بوس شدیم و به سمت اقامتگاه حرکت کردم.
پس از رسیدین به اقامتگاه و استقبال گرم آقای رضایی مسئول اقامتگاه نهاری که از قبل سفارش داده بودیم راصرف کردیم .چون هوا بسیار گرم بود یک ساعت استراحت نمودیم سپس ساعت ۵عصربه سمت مشهدراه افتادیم .وساعت ۱۰/۴۵دقیقه به مقصد رسیدیم.